Personvernerklæring

Bestilling

For å handle i vår nettbutikk trenger du en epostadresse, et telefonnummer og en adresse i Norge. Alle som handler via vår nettbutikk må være fylt 18 år

Priser

Alle kostnader knyttet til kjøpet vil fremkomme i kjøpsprosessen før man utfører selve betalingen. Det er til enhver tid den oppgitte prisen som er gjeldende. Eventuelle rabatter skal være gitt med tydelig info om betingelser, størrelse på rabatt og varighet.

Vi tar forbehold om mulige trykk- og skrivefeil. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Outpost nettbutikk side, kan dette endres uten unntak dersom kunden blir gjort oppmerksom på dette på forhånd og innen rimelig tid etter at feilen er oppdaget.

Ordrebekreftelse

Du mottar en bestillingsbekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at bekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Betaling

Din sikkerhet og trygghet er viktig for oss. Avhengig av sending, kan du betale med Paypal, direkte bankoverføring, postoppkrav eller VIPPS.

Oppskrifter

Vi selger oppskrifter fra flere av våre leverandører. Disse selges ikke uten garn. Vi har ikke noe krav om minstekjøp, men leverandørens intensjon er at du skal strikke noe fra det aktuelle heftet, og vi har et håp om at dette blir respektert. Ordre som inneholder kun oppskrift, uten garn, vil bli kansellert.

Farger

Fargene på produktbildene er veiledende og må ansees som kun en indikasjon på produktets farge. Ønsker man å bruke farger gitt i en oppskrift så må man bruke fargekoden. Garnpartier kan også ha avvik fra fargebad til fargebad. Det kan også forekomme nyanseforskjeller innen et garnparti fra samme innfarging. Det sendes garn med samme innfargingskode på en ordre.

Levering og frakt

Alle sendinger blir levert med Posten, enten i postkassen eller på nærmeste postkontor/post i butikk.

Fraktbeløp oppgis underveis i betalingsløsningen.

Varer vi har på lager sendes normalt neste virkedag. Postens frakttid kommer i tillegg. Det kan hende at noen av varene du bestiller er utsolgt fra lageret vårt, eller at leveransen inn til oss er forsinket. Vi vil da kontakte deg for nærmere informasjon om levering innen kort tid.

Det er ditt lokale postkontor som er ansvarlig for å sende ut hentemelding. Posten sender også en påminnelse dersom du glemmer å hente en bestilt pakke. Dersom du fortsatt ikke henter ut pakken innen oppgitt dato, vil den bli sendt tilbake til oss.

For uavhentede pakker vil du blir belastet et gebyr på kr 300,- for å dekke kostnadene vi har hatt i forbindelse med den uavhentede pakken. Uavhentede varer omfattes normalt ikke av angreretten.

Reklamasjon

Se nøye over alle varene så snart du har mottatt de, selv om de ikke skal brukes umiddelbart. Ta vare på banderolene dersom du har kjøpt garn inntil du er ferdig med prosjektet ditt, slik at partiet kan spores ved en eventuell reklamasjon i ettertid. Se forøvrig punkt om farger over. Ta kontakt med oss så snart som mulig og innen rimelig tid ved reklamasjon. Ved reklamasjon dekker Outpost eventuell retur. 

Bytte og returer

Bytte- og returrett er i henhold til angrerettloven. Du har derfor full retur- og bytterett i 14 dager fra og med den dagen du mottar varen, forutsatt at varen ikke er brukt og at de returneres uskadet i original emballasje. Det er kunden som betaler returporto ved retur og bytte. Dersom varen derimot er en feilleveranse eller har feil og skader, vil Outpost dekke returporto. Skader oppstått under transport meldes umiddelbart til Posten på mottakssted eller på posten.no, dersom pakken er levert hjem.

Så snart vi har mottatt varen og godkjent returen, krediterer vi til din konto hele summen du har betalt for varen.

Benytt vedlagte angrerettskjema mottatt på mail ved bytte- og retur, og fyll ut navn, adresse, ordrenummer, samt det kontonummer du vil ha tilgodehavende på. Vi ønsker også at du fyller ut årsaken til at du ønsker å returnere varen.

Har du returnert varen for å bytte den i en annen vare fra vår nettbutikk, bestiller du ønsket ny vare på vanlig måte i nettbutikken.

Garanti og reklamasjon

Vi garanterer at de varene du får er feilfrie ved levering. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du snarest mulig og innen rimelig tid etter at du oppdaget den, melde fra til oss. Send oss en skriftlig tilbakemelding per e-post eller post om at du ønsker å reklamere på varen. Outpost vil da gi deg videre beskjed om hva du skal foreta deg.

Hvis det er feil som gir grunnlag for reklamasjon på en vare du har kjøpt, eller hvis vi har pakket feil vare, dekker vi returporto. Returportoen blir tilbakebetalt innen 14 dager fra vi mottar den reklamerte varen.

Vi ønsker å løse alle problemer som skulle oppstå ved kjøp og levering på en god måte, men skulle det likevel oppstå en eventuell tvist følger vi Forbrukertvistuvalgets avgjørelser.